Facebook için 7 Kural

Facebook. 2007 itibariyle hayatımız değişti. O gün bugün internet deneyimini bir başka yaşar olduk. Ben Facebook'a kaydımı Mayıs 2007' de yapmış olmalıyım. O zamanlar hatırlıyorum arayüz çok farklıydı. Uğraştığımız ilgilendiğimiz şeyler. Birçok farklı Facebook uygulamasını kullanıyorduk. Birbirimize içki gönderip hediyeler alıyorduk Sonra bir network meselesi vardı ki evlere şenlik. Bazı üniversiteler kendi networkleri olmadığı için kıskançlık yapmaya başlamıştı. Marmara Üniversitesi Network'ü istiyoruz diye grup açılmıştı hiç unutmam. (Mesela Marmara Üniversitesi_yani benim okulum)

O zamanlardan bu zamana çok şey değişti. Facebook bir çok seçeneği geliştirip sonra geri çekip başkalarını ön plana çıkardı. Tıpkı page de olduğu gibi. Nasıl ki şimdi uzaktan yakından tanıdığımız birçok markanın bir Facebook sayfası bulunuyor. Sırf bunun üzerine konuşacak pek çok konu var aslında. Hatta her bir konudan yazı dizisi bile çıkarılabilir diye düşünüyorum. Benimse bugün paylaşacağım şey severek takip ettiğim bir blogun yazısı.



Smedio'ya göre (eh biraz da bana göre, yazı birebir çeviri değildir kendi görüşlerimi de içerir.) Facebook'la Pazarlamanın 7 Kuralı nelermiş bakalım (:

Profil: Facebook profilinizi sosyal medyadaki kimliğiniz olduğunu varsayabiliriz. Ki Facebook'a baktığımızda 2011 başında Facebook profillerinin görünümü değiştirdi. Görsel olarak ilgi çekici bir profil ziyaretçilerinizle aranızdaki iletişimi şüphesiz farklı kılacaktır. Sonuç olarak kimse sıkıcı bir profilde vakit geçirmek istemez. Ziyaretçilerinize sunduğunuz zengin içerik ve çekici bir görünüm yarattığınız algıyı değiştirecektir.

Linkler: Facebook profilinizde sizinle alakalı her türlü sosyal medya hesabınızın linkini paylaşmayı unutmayın. Blogunuzun, Twitter hesabınızın, Linkedin profilinizin linkini burada paylaşmak önemli. Bu hem kendi sayfanıza bir trafik kaynağı oluşturur hem de iş anlamında ziyaretçilerinizin doğru kanallardan sizinle iletişime geçmesine olanak sağlar.

Sayfa: Facebook sayfanız müşterilerinizle şeffaf iletişim kurabileceğiniz en önemli yer. Burada yapacağınız viral çalışmalarınızla en iyi sonuçlara ulaşabilirsiniz.  Smedio nasıl tanımlamış? Eğer Facebook profiliniz kalbinizse, sayfanız da ruhunuzdur. (:

Etkileşim içinde olmak: Eğer Facebook arkadaşlarınız ve sayfa takipçilerinizle etkileşim içinde olmazsanız bu serüven başlamadan bitmiş demektir. Sonuçta kelime grubunun ta kendisi söylüyor "sosyal medya". Takipçilerinizle sohbet etmekten onların paylaşımlarına yorum yapmaktan çekinmeyin. Paylaşın ve fikrinizi söyleyin.

Spam Yapmayın: Kullanıcılarınızın ilgilenmediği tamamıyla içeriğiniz dışında hiçbir paylaşımda bulunmayın. Sonra adınınız çıkar 9'a inmez 8'e. Zaten böyle bir eğilim içinde olursanız kısa zaman içinde sayfanızdaki etkileşim oranları ve takipçi sayınız düşecektir. Bu konuya dikkat.

Paylaşım: Facebook sayfanız ve profiliniz, blogunuzdan paylaşacağınız kaliteli içerikler için biçilmiş kaftandır.  Tüm video, iş yaşamından tüyoları, çeşitli makaleleri burada paylaşabilirsiniz. Ancak dikkat edilmesi gereken bir şey var ki fotoğraf paylaşımlarında arkadaşlarımızın özel hayatını ondan habersiz afişe etmemek konusu.

Dozunu Kaçırmamak: Facebook pazarlama çalışmalarınız için biçilmiş kaftan denilebilir. Ancak bazı şeylerin dozunu aşarak da bu kaftandan olmamak gerek. İşin dozunu aşmak bırakın iyi bir şeyler elde etmeyi itibarınızı kötü yönde etkileyebilecektir. İnsanlara rahatsız edici arkadaşlık talepleri yollamayın ya da sürekli yeni çıkan ürününüzden son kampanyanızdan bahsetmeyin. bunları ara ara yapın :D Bunun yerine uzun süren bir iletişim için en doğru ilişkiye adım atın...

Kaynak: Smedio.com

Betül KARA
11:40
15 Mart 2011, Salı

Yorumlar

Yorum Gönder