Genellikle gündeme değinen, siyasileri hicveden, reklamlarla dalga geçen, kısacası o dönemde çevrenizde ne varsa sizi güdürecek SNL'de de bir skeçi olması muhtemel. Ayrıca dünyaca ünlü film yıldızları, müzisyenler ve bazı bağımsız müzik toplulukları her hafta starring guest olarak SNL' e katılıyor.
Bu yazının sebebi ise aslında SNL tarafından çekilen aşağıdaki Starbucks Verismo reklamı.
Bu reklam yalnızca SNL programında yayınlanmadı. Şu an HULU gibi bazı kanallar aracılığıyla yayınlanmaya devam ediyor.
Verismo Starbucks'ın geçtiğimiz kış ayında tanıttığı yeni kahve makinesi. Sistem Nestle' nin Nesspressosuyla aynı şekilde işliyor. Kahve makinenizin kapsüllerini Starbuckslardan temin ediyorsunuz.
Efendim bana göre bir marka yeri geldiğinde kendiyle dalga geçmeli. Hatasını bilmeli ve buna göre davranmalı. Hatasını gerekirse ulusal yayın yapan kanallarda reklamını gösterecek kadar iyi bilmeli. Hatasından mizah çıkarmalı.
Starbucks hep Türkiyedeki lovemarklarımdan olmuştu taa ki Gezi Parkı olaylarına kadar. Ne yazıkki Starbucks, globalde sergilediği başarısını yerele yansıtamadı bu noktada. Sebep bana göre tabi ki Türk yöneticiler. Bırakın markasının hatasıyla dalga geçmeyi; kendisiyle dalga geçmeye tahammülü olmayan, hatalıydım demeyi bilmeyen, özür dilemenin en büyük kendini tanıma yöntemi olduğunun farkında olmayan biz Türklerin bu bakış açısından öğreneceği çok şey var sanırım.
SNL - Starbucks/Verismo from Imanol Atchet on Vimeo.
Yorum Gönder