Ey Vatan Gözyaşların Dinsin Yetiştik Çünkü Biz...

İlkokuldayken okul korosundaydım. Şimdi kutlanılması yavaştan yasaklanmaya başlayan bütün bayramlarımızda marşlarımızı söylerdik.

Biz Atatürk Gençleriyiz
İzmir'in Dağlarında Çiçekler Açar
Mülkiye Marşı
Yemen Türküsü
Gençlik Marşı
Çanakkale Marşı
Hoş Gelişler Ola


repertuarımızdan hatırladığım bazı marşlar. Marşların sözlerine dikkat ederseniz epey bir milliyetçilik duyguları görürsünüz. Ben bazılarının eleştirdiği eğitim sisteminde ilköğrenimimi tamamladım. Müthiş Kemalist bir öğretmenim vardı, sağolsun, Nermin Öğretmenim. Biri 'hocam' diyecek oldu mu, 'hoca camiide çocuğum' diyen öğretmenlerdendi kendisi.

Ben, hani diyorlar ya, komünist rejimlerdeki gibi tek tip öğrenci, tek tip ders ve tek tip doğruyla yetişen bireyler oluşturdunuz,  işte o nesil içinde büyüdüm.

Kendime bakıyorum da çok şükür ne bağnazım, ne gözümü kör edecek bir milliyetçilik damarım var. Büyüdükçe daha az tarafsız olmayı öğreniyorum çok şükür. Daha fazla empati yapmayı sonra. Ülkenin bugünkü halini sorgularken halkın ne denli önemli olduğunu, o halkın asırlardır küçümsendiğinden nasıl intikamını aldığını görebiliyorum şimdi. Ama yine bazıları gibi o halkı baş taçı yaptığını iddia edip sonra yine aynı halkı hem cahil hem aç ve sefil bırakmamak gerektiğini de biliyorum. Hep ondan olmuyor mu zaten, yokluk içindeki bünyeler çareyi kendine yakın olanı, en azından 5 yılda bir hatırlayanı dost bilmiyor mu? Bir de üstüne eğitimi gereksiz olduğu düşüncesini o bünyelere yedirdin mi tamamdır işte en büyük savaşı kazandınız demektir. İşte bunları düşünmemi, sorgulayıp anlamamı sonra da görmemi sağlayan o komünist dedikleri, tek tip dedikleri sistem yüzünden. (anlatım bozukluğu olduğunun farkındayım da bir zıtlık ancak bu kadar yakışır biz cümleye)

90 yıl önce savaştı, kazandı bu millet. Zafer Bayramı konuldu sonra o destanın adı.

Ne korkunçtur ki bu millet hala savaş halinde daha başka türlüsünden.


başka bir aşk istemez, 
aşkınla çarpar kalbimiz 
ey vatan göz yaşların 
dinsin, yetiştik çünkü biz. 

gül ki sen, neş'enle 
gülsün ay, güneş, toprak, deniz 
ey vatan göz yaşların 
dinsin yetiştik çünkü biz. 

bir güneştin bir zamanlar, ay kadar kaldındı dün 
dün bir ay'dın, sislenen boşlukta yıldızsın bugün, 
benzin uçmuş bak, ne rüyadır bu akşam gördüğün, 
ey vatan göz yaşların dinsin yetiştik çünkü biz. 

beklesin türkoğlu'nun azminde kuvvet bulmayan, 
sel durur, yangın söner elbette bir gün ey vatan. 
süslenir oynar yarın, dün ağlayıp matem tutan, 
ey vatan göz yaşların dinsin yetiştik çünkü biz.


Zafer Bayramınız kutlu olsun...



Yorumlar

  1. Bizde İstiklal Marşı'nı her cuma başka biri okurdu hoca bizi seçsin die kırk takla atardık :)

    YanıtlaSil